T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
DÖŞEMEALTI İLÇESİNDE 'YAŞLI DOSTU DÖŞEMEALTI' İSMİ İLE YAŞLANAN TOPLUMUN DAHA SAĞLIKLI YAŞAMASI VE YAŞLANMASI AMACI İLE YAŞLI NÜFUSA SAĞLIK HİZMETİ SUNULMASINA DAİR ESASLARI BELİRLEYEN
PROTOKOL
(TASLAK)1- TARAFLAR: İşbu protokolün tarafları Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü (Üniversite olarak anılacaktır.), Döşemealtı Kayakamlığı (Kaymakamlık olarak anılacaktır.), Döşemealtı Belediyesi (Belediye olarak anılacaktır.), Döşemealtı İlçe Sağlık Müdürlüğü (Sağlık Müdürlüğü olarak anılacaktır.), Döşemealtı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü (Milli Eğitim Müdürlüğü olarak anılacaktır.), Döşemealtı İlçe Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü (Sosyal Ve Aile Politikaları Müdürlüğü olarak anılacaktır.), Döşemealtı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (Vakıf olarak anılacaktır.) ve İlçe Halk Eğitimi Müdürlüğü'dür (Halk Eğitim Müdürlüğü olarak anılacaktır.) 2- TANIMLAR: Bu protokolde belirtilen ad ve terimlerin anlamları aşağıda gösterilmiştir. ÜNİVERSİTE : Akdeniz Üniversitesi'ni ifade eder. FAKÜLTE : Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni ifade eder. AHAD : Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı'nı ifade eder. YDD : Yaşlı Dostu Döşemealtı YDDKM : Yaşlı Dostu Döşemealtı Koordinasyon Merkezi'ni ifade eder. YDASM : Yaşlı Dostu Aile Sağlığı Merkezi'ni ifade eder. EASM : Eğitim Aile Sağlığı Merkezi 3- AMAÇ VE KONU: Üniversite, Kaymakamlık, Belediye, Sağlık Müdürlüğü, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Vakıf ve Halk Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde her insanın geleceğini oluşturan yaşlılık döneminin ve beraberinde getirilecek sorunların çözümüne yönelik bilimsel tespitlerde bulunmak ve bu tespitlerin sonucuna göre uygulama alanları oluşturmak, hizmet geliştirmek ve gereksinim içinde bulunan yaşlanan bireylere hizmet sunmaktadır. 4- KAPSAM: Bu protokol; Üniversite, Kaymakamlık, Belediye, Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü, Vakıf ve Halk Eğitim Müdürlüğünün işbirliğinde yaşlanan bireylere aktif ve sağlıklı yaşlanma konusunda bilgi ve tutum geliştirme çalışmalarının yapılması (eğitim), rekreasyonel olanaklarının geliştirilmesi ve bireylere sunulması, yaşlanan bireylerin sağlıklarının geliştirilmesi için imkanların sunulması, gereksinim içinde bulunan yaşlı bireylere yönelik danışmanlık hizmetlerinin verilmesi, karşılanmamış sağlık ve bakım gereksinimlerinde destek olunmasını ve lüzumu halinde ilgili sağlık ve bakım kurumları ile işbirliği yapmak koşuluyla bu sorunların giderilmeye çalışılması, yaşlanan bireylerin sağlık ve bakım kurumları dahil resmi kurumların hizmetlerinden daha iyi yararlanabilmeleri için hizmet süreçlerinin ve fiziki koşullarının geliştirilmesi; Döşemealtı İlçesi'nin çevre yapılanmalarında, ulaşımda ve toplu taşımada yaşlanan bireylerin ihtiyaçlarının gözetlenmesi; yaşlanan bireylerin evlerinin güvenli hale getirilmesi hususunda müdahalelerde bulunulması; yaşlanan bireylerin sosyal katılımının artırılması; yaşlanan bireylerle iletişimin geliştirilmesi, toplumsal desteğin artırılması, ihtiyaç duydukları aile sağlığı merkezi hizmetlerinin geliştirilmesini ve yerleştirilmesi (YDASM), yaşlanan bireylerin sağlığı ve bakımı konusunda Üniversite mezuniyet öncesi ve sonrası eğitimi faaliyetlerini ve bu konudaki araştırma faaliyeti konularını kapsar. 5- DAYANAK: - Aile Hekimliği Kanunu. Tarih : 9/12/2004, Sayı :25665 (11.11.2011 tarihli ve 663 sayılı KHK'nın 68. Maddesi ile). - Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği. Tarih: 25/01/2013, Sayı: 28539. - Aile Hekimliği Uygulaması Kapsamında Sağlık Bakanlığınca Çalıştırılan Personele Yapılacak Ödemeler ile Sözleşme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik. Tarih: 30/12/2010, Sayı: 27801. - Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Evdebakım Hizmeti Hakkındaki Genelge. Tarih: 16.10.2012, Sayısı: 2012/24. - Asker Ailelerinden Muhtaç Olanlara Yardım Hakkındaki Kanun.11.08.1941 Tarih Ve 4109 Sayılı Kanun. - Bakıma Muhtaç Özürlülere Yönelik Özel Bakim Merkezleri Yönetmeliği. Tarih: 30/7/2006, Sayı: 26244. Ek ve Değişiklikler: 1) 23.10.2007/26679 RG, 2) 16.3.2009/27171 RG, 3) 3) 1.7.2009/27305 RG, 4) 21.10.2010/27736 RG. Tarihi: 30/07/2006, Sayı: 26244 - Bakıma Muhtaç Özürlülerin Tesbiti Ve Bakim Hizmeti Esaslarinin Belirlenmesine İlişkin Yönetmelik. - Belediye Kanunu, 03.07.2005 Tarih Ve 5393 Sayılı Kanun. - Entegre İlçe Hastanesi'Nin Açılması, Kapanması ve Buralarda Verilecek Sağlik Hizmetleri Hakkında Yönerge. Tarih: 20/11/2006, Sayı: B.10.0.THG.0.10.00.02.251.01-216 - Evde Bakım Hizmetleri Sunumu Hakkında Yönetmelik. Tarihi: 10/03/2005, Sayı: 25751. - Huzurevleri İle Huzurevi Yaşli Bakim Ve Rehabilitasyon Merkezleri Yönetmeliği. Tarih : 21/02/2001, Sayı : 24325 . - Kamu Kurum Ve Kurulumları Bünyesinde Açılacak Huzurevlerinin Kuruluşu Ve İşleyiş Esasları Hakkında Yönetmelik. Tarih : 05/04/1987, Sayı : 19422. - Millî Eğitim Bakanliğinin Teşkilat Ve Görevleri Hakkinda Kanun Hükmünde Kararname. Tarih: 25/8/2011, Sayı: KHK/652. - Özel Huzurevleri İle Huzurevi Yaşli Bakim Merkezleri Yönetmeliği. Tarihi: 07/08/2008, Sayı: 26960 - Özel Huzurevleri İle Huzurevi Yaşli Bakim Merkezleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapilmasina Dair Yönetmelik. Tarih: 06/07/2011, Sayı : 27986. - Özel İdaresi Kanunu. Tarih: 22/02/2005, Sayı: 5302. - Sağlık Bakanlığınca Sunulan Evde Sağlık Hizmetlerinin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönerge. - Özürlü Bireylere Uygulanacak Destek Eğitim Programlari Ve Eğitim Giderlerinin Karşilanmasina Dair Yönetmelik. Tarih: 9/7/2009, Sayı: 27283.02.2010. - Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname. Karar Sayısı: KHK/663. Tarih: 2/11/ 2011, Sayı : 28103. - Sağlık Bakanlığı Hizmetiçi Eğitim Yönetmeliği.Toplum Sağlığı Merkezlerinin Kurulması ve Çalıştırılmasına Dair Yönerge. Tarih: 03.08.2011, Sayı: 25197. - Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu. Kanun Numarası: 3294. Tarih : 14/6/1986, Sayı : 19134. - Yaşlı Hizmet Merkezlerinde Sunulacak Gündüzlü Bakım İle Evde Bakım Hizmetleri Hakkında Yönetmelik. Tarih : 07/08/2008, Sayı : 26960. - Yüksek Öğretim Kanunu. 6/11/1981, sayı: 17506. 6- YETKİLİ BİRİMLER: Bu protokol hükümlerinin yürütülmesinde; Üniversite, Kaymakamlık, Belediye, Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü, Vakıf ve Halk Eğitim Müdürlüğü ilgili birimleriyle ve kişileri yetkili ve sorumludurlar. 7- YÜKÜMLÜLÜKLER: Üniversite, Kaymakamlık, Belediye, Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü, Vakıf ve Halk Eğitim Müdürlüğü faaliyetlerin yürütülmesindeki görev ve yükümlülükleri şunlardır: 7.1. Belediyenin Yükümlülükleri: 7.1.1. YDD projesi kapsamında sağlık hizmeti, eğitim, danışmanlık, bakım ve proje kapsamında ihtiyaç duyulacak diğer hizmetler kapsamında gereken Belediye personelini görevlendirir, personelin çalışmadaki sürekliliğini sağlar. 7.1.2. YDD projesi kapsamında hizmet verecek olan YDDKM'nin teşekkülünü sağlar, yer temin eder ve gerekli olan tüm sarf malzeme ve demirbaş ihtiyaçlarını karşılar, büyük-küçük onarımlarını yapar. 7.1.3. YDD projesi kapsamında YDDKM'nin elektrik, su, telefon, ısınma, aydınlatma gibi giderlerini karşılar 7.1.4. YDD projesi kapsamında YDDKM aracılığıyla sağlık hizmeti ya da bakımı için ilgili sağlık kurumuna sevki ve danışılması gereken yaşlanan bireylerin ulaşımını sağlar. 7.1.5. YDD projesi kapsamında tespit edilen engelli ve bakıma muhtaç bireyleri medikal cihaz konusunda olanakları ölçüsünde destekler. 7.1.6. YDD projesi kapsamında tespit edilen bakıma muhtaç bireylerin (kısmi ya da tam) evde bakım hizmetleri konusunda olanakları ölçüsünde yardımda bulunur. 7.1.7. YDD projesi kapsamında diğer kamu kurum ve kuruluşları ile işbirliği içerisinde, yaşlanan bireylere yönelik rekreasyon ve eğitim faaliyetlerine katkıda bulunur ya da tek başına düzenler. 7.1.8. YDD projesi kapsamında Döşemealtı'nda yaşlanan bireylerin daha mutlu, huzurlu, güvenli ve refah içinde yaşayabilmeleri için çevre, ulaşım ve belediye hizmetleri koşullarını geliştirir ve tedbirler alır. 7.1.9. YDD projesi kapsamında yaşlanan bireylerin yaşadıkları evlerinin daha emniyetli olabilmesi için gerekli desteklerde bulunur. 7.1.10. YDD projesinin başarıya ulaşabilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarla, Üniversite ile işbirliği yapar. 7.2 Kaymakalığın ( İlgili İlçe Müdürlüklerinin ve Vakfın) Yükümlülükleri: 7.2.1.Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Yükümlülükleri: 7.2.1. YDD projesi kapsamında eğitim, danışmanlık, bakım ve proje kapsamında ihtiyaç duyulacak diğer hizmetler kapsamında gereken Milli Eğitim Müdürlüğü personelini görevlendirir. 7.2.2. YDD projesi kapsamında bulunan hizmet alanlarında staj yapmak ve eğitim almak üzere Milli Eğitim Müdürlüğü kapsamında bulunan öğrencileri yönlendirir. 7.2.3. YDD projesi kapsamında eğitim alacak olan ve staj yapacak olan öğrencilerin giderleri Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından karşılanır. 7.2.4. YDD projesi kapsamında YDDKM'ni ve ilgili birimleri Milli Eğitim Müdürlüğü kapsamında bulunan ve sosyal sorumluluk projesi kapsamında görevlendirilen öğrencileri dahil eder. 7.2.5. YDD projesi kapsamında düzenlenecek olan rekreasyonel ve eğitim etkinlikleri çerçevesinde olanakları dahilinde derslik, eğitim salonu, tiyatro salonu, kapalı spor salonu, spor tesisi gibi olanaklarını paylaşır. 7.2.6. YDD projesinin başarıya ulaşabilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarla, Üniversite ile işbirliği yapar. 7.3. Halk Eğitim Müdürlüğü'nün Yükümlülükleri: 7.3.1. YDD projesi kapsamında eğitim, danışmanlık, bakım ve proje kapsamında ihtiyaç duyulacak diğer hizmetler kapsamında gereken Halk Eğitim Müdürlüğü personelini görevlendirir. 7.3.2. YDD projesi kapsamında düzenlenecek eğitim faaliyetlerine Halk Eğitim Müdürlüğü destek verir, ihtiyaca uygun yeni kurslar düzenler ve yaşlanan bireylerin katılımını sağlar. 7.3.3. Halk Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği kurs ve eğitimlere katılan genç öğrenci ve kursiyelerin YDD projesi kapsamında yapılan etkinliklere katılımı ve yaşlanan bireyler ile sosyal ilişkiler kurmaları sağlanır. 7.3.4. YDD projesi kapsamında muhtaç yaşlanan bireyleri destekleyecek ürünler üreten kurslar düzenler. 7.3.5. Döşemealtı İlçesi'ni daha yaşlı dostu kılacak olan hizmet sağlanmasını ve ürünlerin üretimine izin verecek olan kurslar açar. 7.3.6. YDD projesi kapsamında bakıma muhtaç yaşlı bireylere aile yakınları ve bakım veren kişiler tarafından daha iyi bakım hizmeti verebilmeleri için kurslar düzenler ve olanaklar sağlar. 7.3.7. YDD projesinin başarıya ulaşabilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarla, Üniversite ile işbirliği yapar. 7.4. Vakfın Yükümlülükleri: 7.4.1. YDD projesi kapsamında hizmet verecek olan YDDKM'nin teşekkülünde Belediye ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. 7.4.2. YDD projesi kapsamında YDDKM aracılığıyla fakru zaruret ve muhtaç durumda bulunan yaşlanan bireylerin sağlık hizmeti ya da bakımı için ilgili sağlık kurumuna sevki ve danışılması gereken yaşlanan bireylerin ulaşımını sağlanmasında Belediye ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. 7.4.3. YDD projesi kapsamında tespit edilen engelli ve bakıma muhtaç, sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan bireylerin tedavi giderleri ile fonksiyon kazandırıcı ortopedik ve diğer yardımcı araç ve gereç ihtiyaçlarını destekler. 7.4.4. YDD projesi kapsamında tespit edilen bakıma muhtaç bireylerin (kısmi ya da tam) evde bakım hizmetleri konusunda yardımda bulunur. 7.4.5. YDD projesi kapsamında muhtaç bireylerin eğitimini sağlar. 7.4.6. YDD projesi kapsamında Şehit Ailelerine ve Gazilere yardımda bulunur, Ramazan ayı ve Dini Bayramlarda desteklemelerde bulunur. 7.4.7. YDD projesi kapsamında Kayamakamlığa bağlı Sosyal Hizmetleri Kuruluşları'nın her türlü ihtiyaçlarını destekler. 7.4.8. YDD projesi kapsamında erken emekli olmuş bireylerin topluma katkılarını sürdürmeleri için, olanaklar sunar ve destekler. 7.5.Sağlık Müdürlüğü'nün Yükümlülükleri: 7.5.1. YDD projesi kapsamında sağlık hizmeti, eğitim, danışmanlık, bakım ve proje kapsamında ihtiyaç duyulacak diğer hizmetler kapsamında gereken Sağlık Müdürlüğü personelini görevlendirir, personelin çalışmadaki sürekliliğini sağlar. 7.5.2. YDD projesi kapsamında hizmet verecek olan YDDKM'nin teşekkülünde yardımcı olur ve sağlık hizmetleri için gerekli olan tüm sarf malzeme ve demirbaş ihtiyaçlarını karşılar, bakımlarını yaptırır. 7.5.3. YDD projesi kapsamında YDDKM aracılığıyla sağlık hizmeti ya da bakımı için ilgili sağlık kurumuna sevki ve danışılması gereken yaşlanan bireylerin ulaşımında Belediye'ye yardımcı olur. 7.5.4. YDD projesi kapsamında tespit edilen engelli ve bakıma muhtaç bireyleri medikal cihaz konusunda olanakları ölçüsünde destekler. 7.5.5. YDD projesi kapsamında YDDKM ile Evde Sağlık Hizmetleri Biriminin işbirliği içerisinde çalışmasını sağlar. 7.5.6. YDD projesi kapsamında SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ'ne bağlı bulunan Aile sağlığı Merkezleri'nin 'Yaşlı Dostu' kriterlerini yerine getirmelerini sağlar, eğitimler verir, fiziki ve hizmet alanlarında düzenlemelere gider. 7.5.7. YDD projesi kapsamında YDASM'lerin, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'nin YDDKM ile işbirliğini sağlar, yaşlanan bireyler ile ilgili hizmetlerin entegrasyonunu sağlar. 7.5.8. YDD projesi kapsamında YDASM'lerin, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'nin Döşemealtı İlçesi sınrıları içerisinde bulunan tüm yaşlanan bireylerin sağlık taramalarını yapar, lüzumu halinde ileri değerlendirme için bireyleri YDDKM'ne yönlendirir ve orada değerlendirilmelerini sağlar, daha ileri değerlendirme ve tedavi gerektiriyor ise YDDKM aracılığıyla hastanın ilgili sağlık kurumuna sevk eder, danışır. İlgili sağlık kurumundan gelen epikriz ve tedavi/yönetim önerileri doğrultusunda hastasının bakımını sürdürür, periyodik değerlendirmelerini yapar. 7.5.9. YDD projesi kapsamında YDASM'lerin, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'nin sağlığı geliştirmek amacıyla hastaların danışmanlık ve diğer terapötik hizmetleri almak üzere YDDKM'ne yönlendirmelerini sağlar. 7.5.10. YDD projesi kapsamında YDASM'lerin, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'nin nöropsikolojik değerlendirme için hastaları YDDKM'ne yönlendirmelerini sağlar. 7.5.11. YDD projesi kapsamında YDASM'lerin, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'nin ev ziyaretleri düzenleyerek bağımlı ve hareket edemeyen yaşlı bireylerin değerlendirilmelerini yapmasını ve ihtiyaçların saptanmasını sağlar; evde sağlık hizmeti birimi kapsamında olmayan durumları YDDKM'ne bildirilmesini ve yönetilmesini sağlar. 7.5.12. YDD projesi kapsamında YDASM'lerin, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'nin ev ziyaretleri düzenleyerek yoksul ve muhtaç yaşlıları değerlendirir, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü'nün hizmeti kapsamında olmayan bireylerin YDDKM'ne bildirilmesini ve yönetilmesini sağlar. 7.5.13. YDD projesi kapsamında YDASM'lerde, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezler'de sağlık personellerinin eğitilmeleri için olanaklar sağlar. 7.5.14. YDD projesi kapsamında YDASM'lerine, henüz akredite edilmediyse Aile Sağlığı Merkezleri'n başvuran tüm bireylerin sağlık eğitimlerinin ve sağlıklarının geliştirilmesini sağlayacak faaliyetler düzenler. 7.5.15. AHAD'ın eğitim ve araştırma amacıyla kuracağı EASM'nin Döşemealtı İlçesi'nde kurulmasında yardımcı olur, nüfus bağlanmasında kolaylık sağlar ve faaliyet gösterebileceği yer temininde yardımcı olur. 7.5.16. YDD projesi kapsamında Döşemealtı'nda yaşlanan bireylerin daha mutlu, huzurlu, güvenli ve refah içinde yaşayabilmeleri için sağlık hizmetleri koşullarını geliştirir ve tedbirler alır. 7.5.17. YDD projesinin başarıya ulaşabilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarla, Üniversite ile işbirliği yapar. 7.6. Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü'nün Yükümlülükleri: 7.6.1. YDD projesi kapsamında sağlık hizmeti, eğitim, danışmanlık, bakım ve proje kapsamında ihtiyaç duyulacak diğer hizmetler kapsamında gereken Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü personelini görevlendirir, personelin çalışmadaki sürekliliğini sağlar. 7.6.2. YDD projesi kapsamında YDDKM aracılığıyla bakımı için ilgili bakım kurumuna sevki gereken yaşlı bireylerin ulaşımında Belediye'ye yardımcı olur. 7.6.3. YDD projesi kapsamında YDDKM aracılığıyla bakımı için ilgili bakım kurumuna sevki gereken yaşlı bireylerin işlemlerinde yardımcı ve aracı olur. 7.6.4. YDD projesi kapsamında tespit edilen Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü kapsamında olan engelli ve bakıma muhtaç bireylerin tedavi giderleri ile fonksiyon kazandırıcı ortopedik ve diğer yardımcı araç ve gereç ihtiyaçlarını destekler. 7.6.5. YDD projesi kapsamında YDDKM ile Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü'nün işbirliği içerisinde çalışmasını sağlar. 7.6.6. YDD projesi kapsamında YDDKM ile Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü'ne bağlı bakım kurumları ile işbirliği içerisinde çalışmasını sağlar. 7.6.7. Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü'nün yürütmekte olduğu ve yürüteceği diğer projeler (örn. UDEP, Aile Eğitimi Projesi gibi) ile YDD projesinin entegrasyonu sağlar, işbirliğini geliştirir. 7.6.8. Aile ve Sosyal Politikalar Müdürlüğü'nün yürütmekte olduğu 'Gönül Elçileri' projesi kapsamında 'kaliteli yaşam ve kuşaklararası uyum' ve engeli hizmetleri erişim' konularında gönüllü olan bireylerin YDD projesine yönlendirilmelerini sağlar. 7.6.9. YDD projesi kapsamında Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü'nün hizmeti kapsamında olmayan bireylerin YDDKM'ne bildirilmesini ve yönetilmesini sağlar. 7.6.10. YDD projesi kapsamında YDDKM'de, aile danışmanlığı hizmeti verir. 7.6.11. YDD projesi kapsamında tespit edilen bakıma muhtaç bireylerin (kısmi ya da tam) evde bakım hizmetleri konusunda yardımda bulunur. 7.6.12. YDD projesi kapsamında Döşemealtı'nda yaşlanan bireylerin daha mutlu, huzurlu, güvenli ve refah içinde yaşayabilmeleri için sağlık hizmetleri koşullarını geliştirir ve tedbirler alır. 7.6.13. YDD projesinin başarıya ulaşabilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarla, Üniversite ile işbirliği yapar. 7.7. Üniversite'ninYükümlülükleri: 7.7.1. Üniversite yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri çerçevesinde YDD projesi kapsamında sağlık hizmeti, eğitim, danışmanlık, bakım ve proje kapsamında ihtiyaç duyulacak hizmetler için personelini görevlendirir, personelin çalışmadaki sürekliliğini sağlar. 7.7.2. YDD projesi kapsamında hizmet verecek olan YDDKM'nin kuruluşunda görev alır yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri izin verdiği ölçüde, kuruluş sürecini koordine eder. 7.7.3. YDD projesi kapsamında YDDKM aracılığıyla sağlık hizmeti ya da bakımı için ilgili sağlık sorunlarının çözümünde Üniversite yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri izin verdiği ölçüde hastanesi aracılığıyla çözüm sağlar. 7.7.4. YDD projesi kapsamında Üniversite yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri izin verdiği ölçüde fakülte, yüksekokul, enstitü, araştırma ve uygulama merkezi ve meslek yüksekokullarının staj, kurs ve diğer eğitsel etkinlikler için öğrenci, stajyer, uzmanlık öğrenci yönlendirir. 7.7.5. YDD projesi kapsamında yapılacak araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri izin verdiği ölçüde destekler, faydalı ürünlerin geliştirilmesine yardımcı olur. 7.7.6. AHAD'ın koordinatörlüğünde YDD projesini yönetir ve geliştirir. 7.7.7. AHAD'ın EASM'nin bu YDD proje kapsamında kurulmasına yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri izin verdiği ölçüde destek verir. 7.7.8. YDD projesini altı aylık dilimlerle değerlendirir ve kamuoyuna duyurur. 7.7.13. YDD projesinin başarıya ulaşabilmesi için diğer kamu kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapar. 7.8.Ortak Yükümlülükler: 7.8.1. Üniversite, Kaymakamlık, Belediye, Sağlık Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü, Vakıf ve Halk Eğitim Müdürlüğü protokolde öngörülen hizmetlerin yürütülebilmesi için ortak faaliyet ve çalışma programı hazırlamak, YDD projesinin AHAD koordinatörlüğünde ve YDD Üst Kurulu katılımıyla yönetilebilmesi için her bir paydaşın birer yetkili temsilci ataması yapma, YDD projesi kapsamında yürütülen hizmet gruplarını planlamak, yönetmek ve üst kurul ile paylaşmak üzere kurulacak alt kurullara üye atama, işbirliğine ihtiyaç duyulan konuları belirleme konusunda ortak sorumludurlar. 8- SÜRE: İşbu protokolün süresi 5 yıldır. Sürenin bitiminden 6 ay önce taraflardan biri feshi ihbarda bulunmaz ise kendiliğinden 2 yıl süre ile uzar. 9- SAİR HÜKÜMLER: Protokolde yer almayan hususlar ile uygulamada doğacak problemlerin çözümü ve oluşabilecek geçerli sebepler durumunda taraflardan biri diğerini toplantıya davet edebilir. Bu toplantı sonucunda alınan karara göre işlemler yürütülür. 10- TAHKİM ESASLARI: Protokolün uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek ihtilafların halli ÜNİVERSİTE, KAYMAKAMLIK, BELEDİYE temsilcilerinin bulunduğu 3 kişilik bir tahkim komisyonu tarafından karara bağlanacaktır. 11- YÜRÜRLÜK: İşbu 11 (on bir) maddelik protokol Üniversite, Kaymakamlık, Belediye, Sağlık Müdürlüğü, Sosyal ve Aile Politikaları Müdürlüğü, Milli Eğitim Müdürlüğü, Vakıf ve Halk Eğitim Müdürlüğü tarafından ( …. ) nüsha hazırlanıp …./…/…… tarihinde imzalanarak yürürlüğe girer. |
DÖŞEMEALTI BELEDİYESİ DÖŞEMEALTI KAYMAKAMLIĞI Nurettin TURSUN Belediye Başkanı AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ Prof. Dr. İsrafil KURTCEPHE Rektör |